dilluns, 22 de gener del 2018

Les categories gramaticals

VISITAU L'ENLLAÇ PER VEURE'N LA TEORIA I LES ACTIVITATS.

1. Analitza quin tipus de paraules hi ha en aquestes oracions.

1. Ahir va arribar en Joan a la ciutat.
2. Escric un carta a la meva cosina amb l’ordinador.
3. Caminava tranquil·lament amb les noves sabates.
4. Això és bo per a nosaltres.
5. Escric pausadament a l’escriptori.
6. He anat a Mallorca amb els meus pares.
7. Què fa el teu germà?
8. Hi ha molta gent al carrer.
9. Dos i dos són quatre.
10. Una carta va ser escrita pel president del Comitè a la Comissió investigadora.
11. Em recordo de tu cada matí.
12. Ja penses en aquell problema?
13. Vaig portar el dossier al secretari.
14.  Els estudiants obren la llibreta ràpidament amb l’entrada del professor.
15. El públic mira les models de la passarel·la.
16. Eren els teus cosins.
17. Té trenta anys, però no els aparenta.
18. Qui ha portat això?
19. Aquest xicot és de Vic.
20. Telefonarem als nostres amics.
21. Porta els plats a l’aigüera ara mateix!
22. Enviava la correspondència dels amics a Viladrau cada estiu.
23. Recorda’t de nosaltres.
24. Ara, a causa d’aquest escrit, dubteu de les nostres paraules.
25. Es fixa en els petit detalls.
26. Vesteix elegantment.
27. Al davant, plantarem arbres i al darrera, una jardinera.
28. Aquella senyoreta sembla la secretària de l’Institut.
29. Un pallasso va espantar la pobra criatura al Circ Cric.
30. Es dedica a la música contemporània.
31. Et passeges amb el amics.
32. Qui baixa l’escala? Jo.
33. Aquest edifici del centre de la ciutat no és alt.
34. Accediren a la prohibició de la manifestació, els jutges.
35. Ho faig per a tu amablement.
36. El públic mira les models de la passarel·la.
37. Hem tronat els llibres a la biblioteca el dia convingut.
38. M’he acostumat a l’escriptura amb ploma.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada